Search
cwiczenia

Jakie ćwiczenia oferują siłownie zewnętrzne?

Coraz więcej osób zmienia swoje nawyki żywieniowe a przy tym angażuje się także w wykonywanie różnych ćwiczeń, które na celu mają nie tylko uzyskanie idealnej sylwetki, ale przede wszystkim utrzymanie kondycji fizycznej i zdrowia na dłużej.

W ostatnim czasie popularnością cieszą się wszelkie aktywności wykonywane na świeżym powietrzu, a które zapewnić mogą outdoor fitness.

Nie dość, że korzystnie  wpływają na nasze samopoczucie, to zwykle są darmowe. Powstaje wiele siłowni plenerowych, dostosowanych do potrzeb każdej osoby preferującej aktywny styl życia.

Jakie partie mięśni można ćwiczyć w ten sposób?

Urządzenia jakie oferują siłownie zewnętrzne kompletowane są tak, by wykorzystując własną wagę trenować zarówno partie nóg, rąk, pleców jak również brzucha.

Zalet treningu na świeżym powietrzu jest sporo. Zaczynając od dotlenienia i absorbowania witaminy D, po darmowe korzystanie ze sprzętów podobnych do tych na płatnych salach ćwiczeniowych. Dodatkowo każda maszyna posiada specjalna naklejkę „szkoleniową”, z prostym instruktażem prawidłowo wykonywanych ćwiczeń.

Najczęściej w siłowni plenerowej instalowane są:

  • orbitrek
  • biegacz
  • twister
  • wioślarz
  • wyciąg górny
  • maszyna do wyciskania.

Jakie partie mięśni można dzięki nim wyćwiczyć?

Orbitrek pozwoli ćwiczyć koordynację. Wzmocnimy na nim mięsnie nóg, bioder angażując również ramiona i obręcz barkową. Nawet osoby z dolegliwościami stawowymi spokojnie mogą na nim ćwiczyć, podobnie jak na biegaczu. Na nim oprócz wzmocnienia bioder i nóg poprawimy wydolność oddechową. Twister to maszyna idealna na mięśnie brzucha i pleców. Wioślarz pozwala wzmocnić górną część pleców, ramiona oraz nogi. Wyciąg górny pomaga pracować nad plecami, ramionami a dzięki wyciskaniu wzmocnimy ręce. W zależności od intensywności i kombinacji na siłowniach zewnętrznych mogą ćwiczyć osoby początkujące, jak i zaawansowane dla których modyfikacja ćwiczeń pozwoli osiągnąć efekty podobne do tych, jakie można wypracować w tradycyjnych siłowniach (oczywiście obciążenie tam może być większe, niż na zewnętrznych kompleksach siłowni zewnętrznych). Osoby zaawansowane mogą korzystać z maszyn, tzw. kalistenika (różne wznosy nóg, podciąganie na drążku – częsty widok, prawda?). Aby efekty były widoczne, a ćwiczenia w pełni bezpieczne należy wykonywać je prawidłowo.

Trenując na outdoor fitness poprawimy kondycje i wyrzeźbimy mięśnie uzupełniając niedobory witaminy D i tlenu. Zatem sprzyjająca pogoda powinna zachęcać do ćwiczeń na dworze. Nie dość, że poprawią nasze samopoczucie, zdrowie to dodatkowo uzyskamy efekty, za które nie trzeba płacić, a można miło spędzić czas.

Tekst napisano na podstawie materiałów zamieszczonych na stronie http://www.fitpark.pl/silownie-zewnetrzne.html, z której można dowiedzieć się więcej na temat siłowni zewnętrznych, ich wyposażeniu oraz dostępie.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *